Sammendrag

Han skapte TV-serien «Der ingen skulle tru at nokon kunne bu». Til sammen var Oddgeir Bruaset med på å lage 72 program fordelt på 12 år. Etter at han pensjonerte seg, har han stadig fått spørsmål om hvordan det har gått med alle dem han laga program om. Lever de? Bor de der ennå? Driver de på samme måte? Eller gjør de noe helt annet? Etter hvert ble spørsmålene så mange at Bruaset skjønte han burde skrive bok om det som har skjedd med alle dem han har besøkt der ute. Boka kom ut før jul i fjor, han kalte den Gjensyn, og nesten alle stedene han var innom, er med.
Torsdag 7. september er han her i Ålen for å fortelle hvordan det har gått med utkantfolket, samtidig som han viser bilde av dem, slik de så ut då de deltok i TV-serien, og slik de ser ut i dag. Mye av det han forteller, vil overraske, tror han. Etter foredraget blir det anledning til å kjøpe boka og få en personlig hilsning.
I tillegg blir det servert kaffe med en godbit attåt, og vi serverer også et musikkinnslag ved Christina Rotan Bergly og Ola Kjerrengvoll.
Inngang kr. 200,-
(kaffe og kake inkl. i prisen)
Arr. Ålen Historielag og Holtålen bibliotek
Velkommen!